Huawei Ascend Y530

Huawei Ascend Y530 Black 64%
Ascend Y530: Android 4.2, 5 megapixels, dual-core, 3G/HSDPA, Smartphone, FM-radio, WiFi, BT, GPS, 2e camera, 4.5 inch touchscreen

De Ascend Y530 is een mobiele gsm uit de middenklasse. Er zijn betere toestellen beschikbaar, welke in de aanschaf vaak een stuk duurder zijn.
Toch kun je met deze gsm aardig uit de voeten. Heb je de knoop doorgehakt en wil je deze Huawei in je handen kunt houden? Neem dan snel eens een kijkje bij de abonnementen of losse toestellen en zoek het abonnement uit wat bij je past!

Lees meer...

Wat vind je van dit toestel? Deel het op facebook of twitter.
Vind je de site de moeite waard? Like ons dan op Facebook!
Geef aan waarom je de Ascend Y530 bekijkt
Huawei Ascend Y530 Black
De Huawei Ascend Y530 scoort 3.8 uit 5 gebaseerd op 5 beoordelingen.
Totaal
3
Snelheid
4
Gebruiksgemak
4
Mogelijkheden
4
Schermkwaliteit
4
Design
4
Beoordelingen lezen Wil je ook een beoordeling schrijven?
Totaal:
Megapixels:
Scherm:
Snelheid:
Standbytijd:
Spreektijd:

Stel een vraag over de Ascend Y530


Hier is het mogelijk om uw vraag te plaatsen over de Ascend Y530. Bekijk eerst of uw vraag al is beantwoord! Dit kan zowel bij de veelgestelde vragen staan als bij de reeds beantwoorde vragen van bezoekers.

  • Dubbele vragen worden verwijderd.
  • Specifieke vragen over apps als whatsapp en skype e.d. kun je stellen aan de makers van de apps of op het forum van de desbetreffende app.
  • De vraag moet gerelateerd zijn aan het toestel
  • Wees netjes en geduldig, anders wordt je vraag verwijderd. We kunnen er niets aan doen als een app of telefoon niet goed werkt.

Mocht u een antwoord ontvangen en deze omvat handelingen die u zou moeten uitvoeren op uw telefoon of tablet, bent u zelf verantwoordelijk voor opvolging en eventuele gevolgen hiervan.

In het geval van foutmeldingen, zorg dat je deze erbij plaatst en dat je deze zo volledig mogelijk omschrijft. Er is geen garantie dat een antwoord wordt geplaatst of dat het antwoord gelijk een oplossing biedt.

Heb je een vraag?

bekijk eerst of uw vraag al is beantwoord Als je vraag binnen 24 uur is verwijderd, is deze al eerder beantwoord. Lees dan de veelgestelde vragen.
Heb dan je een vraag over de Ascend Y530? Stel hem dan hier

Wil je een vraag stellen?

Vragen van bezoekers

Bij de veelgestelde vragen staat de handleiding (engels), op pagina 5 staat een afbeelding van het ingeven van de sd kaart

4 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Er zijn 3 formaten. nano, micro en normaal. In deze telefoon gaat een micro simkaart, dus een maatje kleiner dan de normale. Nano is echt een heel klein kaartje Ik weet niet welke iphone je had, maar daar kunnen de maten ook verschillen. De nieuwste (5c en 5s) hebben bijvoorbeeld nano.


4 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
En hoe doe ik mijn sim kaart er dan in? Welke kant is de bovenkant en waar moet de afgesneden hoek zitten of maakt dit allemaal niet uit? en waar doe ik hem precies erin?

4 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Ik denk dat je een app hiervoor moet zoeken die dit bijvoorbeeld op je ontgrendelscherm laat zien. Verder geen oplossing voor je gevonden

5 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Installeer clean master en schoon je telefoon op. Mocht dit niets verhelpen, dan kun je bij antwoord 1 veelgestelde vragen kijken

1 week geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Dit lijkt me een bug. Installeer Hi-Suite van Huawei (kun je via google vinden) en kijk of je daarmee een koppeling kunt maken en een backup van je foto's.
Doe dat en daarna kun je denk ik het beste een fabrieksherstel doen. Het kan ook zijn dat je sd kaart niet erg goed is.

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Ik heb hier helaas geen oplossing voor gevonden. Je kunt wel nog een fabrieksherstel overwegen, maar maak dan eerst een backup

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
FBI is uitgevoerd, helaas zonder succes. Bij 4 op 50 foto's is kaart zichtbaar, echter geeft deze de huidige locatie aan ipv de locatie van foto.

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Kijk of er geen dubbele contacten in staan. Je kunt dit makkelijk checken via http://www.google.com/contacts, zo ja doe ze eerst ontdubbelen. Zorg ook dat de nummers in internationaal formaat staan, dus +316... ipv 06.. hopelijk komen ze dan wel goed in je scherm

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Via instellingen - vergrendelscherm

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Of dit kan hangt af van de app zelf, ieder merk levert weer een andere muziekapp mee. Mocht dit niet kunnen met de huidige app, dan kun je vast alternatieven vinden in de play store door te zoeken op mp3 speler.

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
Je moet gewoon de Disc verplaatsen en het Dan vervolgens in de menu zetten

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Start je toestel opnieuw op en kijk of het dan opgelost is. Zo niet, dan kun je het beste een backup maken met hi-suite van huawei (kun je googlen) en dan een fabrieksherstel uitvoeren

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker
Dat komt omdat je GSM het niet meer vol houd
Of je hebt te veel apps of je hebt weinig apps maar ze nemen te veel plats dus dram kun je ze niet meer open doen


2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Welke melding? Kijk in ieder geval op deze pagina als je problemen ervaart.
Meer informatie over Ziggo Wifi spots

3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
Krijg mijn telefoon niet meer op gestart met mijn pincode

3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker
hoe ikan ik muziek downlaoden gratis en het beluistren zonder internet

2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Hmm,
Wellicht kun je eens in het menu voor fabrieksherstel gaan bij het opstarten (antwoord 1 veelgestelde vragen) en dan de cache legen.

3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
Kan de Huawei Ascend y530 ook in de Griekse taal SmS en. Ik hoop dat U deze vraag kan beantwoorden voor dat ik deze toestel aanschaf. Met vriendelijke groet, Cornand

3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker
Kan de Huawei Ascend y530 ook in de Griekse taal SmS en. Ik hoop dat U deze vraag kan beantwoorden voor dat ik deze toestel aanschaf. Met vriendelijke groet, Cornand

3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Hiervoor heb je MMS nodig, de instellingen kun je vinden op de site van de provider bij de toestelhulp. Let wel op er zijn waarschijnlijk ook kosten aan verbonden en als je een databundel op je telefoon hebt of een wifi verbinding in de buurt kun je ook whatsapp eens proberen.

4 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Lang op de power knop drukken tot een menu verschijnt, daar kun je het toestel snel op stil zetten. Je kunt ook kijken of je een widget kunt downloaden om dit snel te switchen op je startscherm

5 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Op het enter pijltje drukken. kijk ook eens in de handleiding als deze is meegeleverd.

1 maand and 2 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
hoe kan ik dubbelen contactpersonen verwijderen

1 maand geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker
hoe kan ik dubbelen contactpersonen verwijderen

1 maand geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Noodoproep komt voor als de simkaart geen verbinding heeft met de paal. Een fabrieksherstel e.d. gaat hier waarschijnlijk geen oplossing aan bieden. Je kunt wel eens je simkaart eruit halen en even blazen/schoonmaken (zonder water). Werkt het niet, dan kun nog een andere simkaart proberen (van kennis/vriend(in)). Werkt deze wel, dan kun je zelf een nieuwe simkaart bestellen bij de provider. Werkt deze ook niet, laat dan je toestel repareren

1 maand and 4 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Ik neem aan dat je dit gebruikt voor mail. Gebruik voor hotmail de microsoft live app. Vaak werkt mail pas als je extra handelingen online hebt verricht, bijvoorbeeld toestemming gegeven voor een pop3 box. Mocht je daarmee niet binnen komen, neem dan contact op met hotmail zelf.

1 maand and 4 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Download clean master uit de play store en schoon je telefoon op.

1 maand and 5 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Je kunt eens kijken bij instellingen - applicatiebeheer/apps/toepassingen en zoek naar download manager en/of update.
Druk erop en dan op cache/buffer wissen.

1 maand and 6 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Neem contact op met de verkopende partij en laat je toestel repareren

1 maand and 6 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Als de keuze niet meer mogelijk is moet je een fabrieksherstel uitvoeren, maar vaak kun je ook de power knop lang indrukken en dan de telefoon van stil af halen

1 maand and 2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Controleer het wachtwoord goed en stel eventueel met behulp van de app wifi static een statisch ip adres in

1 maand and 2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Deze is nog niet in het Nederlands beschikbaar gesteld. Je kunt wel kijken bij andere Huawei toestellen op de site, of even kijken bij de veelgestelde vragen naar de "algemene" handleiding. Deze is van een ander merk, maar er staat wel veel in

1 maand and 3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
Kan je de mobile data verbinding op deze telefoon manueel instellen op 2G in plaats van 3G zodat je wat langer met de batterij duur kan doen?


1 maand and 2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker
Ik twijfel om deze gsm aan te schaffen, ik wil vooral met gmail kunnen werken, kalender te raaplegen en mobiel te internetten, en thuis op wifi gaan. Geen games ofzo, dus ik denk dat deze telefoon, prijs/kwaliteit voldoende te bieden heeft. Batterij duur lijkt me precies mee te vallen?
Weet ook iemand of deze telefoon tethering heeft?

1 maand and 2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Dit kan alleen via http://www.facebook.com via de browser. Druk op menu en dan op desktopversie tonen. (ik doe dit met chrome browser voor android) en dan kun je lang op een foto drukken om deze op te slaan

1 maand and 3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Hoe sla ik fotos op van facebook op mijn huawei Y530?

1 maand and 3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Volgens mij kan dit niet, je kunt soms wel je toetsenbord calibreren via instellingen - taal en invoer. Als je scherm helemaal niet goed werkt (dus niet alleen bij het toetsenbord) kun je contact opnemen met de verkopende partij voor reparatie.

1 maand and 3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Dat weet ik niet. je kunt een fabrieksherstel uitvoeren om te kijken of de play store er dan wel weer terug op staat.

1 maand and 3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Gebruik google agenda app hiervoor, dan worden ze ook online gesynchroniseerd en kun je ze dus niet meer kwijtraken

1 maand and 4 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
ik heb een huawei y530 gekocht alleen ziet deze mijn simkaart niet heb ook al andere kaartjes geprobeerd ben er al mee naar winkel geweest hebben er andere android opgezet maar nog steeds ziet die geen simkaarten wie oh wie kan me helpen of heeft een idee wat het probleem is software zelf bij de instellingen is niets te zien of te veranderen qua sim instellingen

1 maand and 3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Ja klopt, moet ook zonder kunnen. Je kunt eens kijken bij instellingen - applicatiebeheer/toepassingen. Druk op de camera en dan op cache/buffer wissen.
Kijk of je camera werkt. Zo niet, dan is er een technische fout en moet het toestel gerepareerd worden (bijv los kabeltje naar de camera)

2 maanden geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Ga naar instellingen - applicatiebeheer/toepassingen en zoek de camera. Druk erop en dan op cache/buffer wissen.
Kijk of het dan weer werkt. Zo niet, dan kun je nog een fabrieksherstel doen. Werkt dat ook niet dan moet je wachten op een update of een alternatieve camera app proberen

2 maanden geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Neem contact op met Ziggo bij problemen. Wij kunnen hier helaas niets aan doen

2 maanden and 2 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Deze is nog niet in het Nederlands verschenen. Je kunt wel de Engelse vinden bij de veelgestelde vragen of drukken op de algemene handleiding (uitgebreide handleiding van ander toestel in het Nederlands)

2 maanden and 3 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Met hi-suite
http://consumer.huawei.com/minisite/HiSuite_en/

2 maanden and 3 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Mocht je bijvoorbeeld een computer gebruiken met email, dan zal deze na het ophalen de email van de server verwijderen. Op de telefoon zullen alleen de laatste berichten worden ingeladen (mits ze niet zijn verwijderd).
Voor je tweede vraag zul je goed de instellingen van de uitgaande mailbox moeten nalopen. Deze zijn waarschijnlijk niet goed ingegeven.

2 maanden and 6 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

http://klantenservice.telenet.be/mobileconfigurator#/huawei/ascend-p6-lte/e-mail/handmatig-instellen-pop3 mocht dit niet werken probeer dan een alternatief email programma zoals my securemail

2 maanden and 2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Door op de berichten app te drukken kun je SMSjes bekijken.

2 maanden and 2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
ik krijg geen verbinding met wifi netwerk telefoon geeft authenticatieprobleem aan. hoe los ik dit op?

2 maanden and 2 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Je kunt Hi-Suite http://consumer.huawei.com/minisite/HiSuite_en/ gebruiken om een backup te maken op de computer (en ze weer terug kopieren naar de sd kaart). Dat is denk ik de makkelijkste optie.
Zet verder bij de camera de standaard opslaglocatie op SD kaart mocht dit nog niet gebeurd zijn. (via de camera app - instellingen)

2 maanden and 3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl
Via bestanden kopieren en plakken ;)

4 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Herstart eerst je telefoon, lost dat het probleem niet op. Kijk dan bij instellingen - applicatiebeheer/toepassingen en kijk of je in de lijst kan komen met alle apps. Zoek daar je menu (je hebt er niet bijgezet welk menu).
Voor het hoofdmenu moet je dan op zoek gaan naar de launcher. Voor de notificatiebalk zal het notification bar o.i.d heten.
Klik erop en dan op cache/buffer wissen.

Kom je niet in de instellingen of kun je het niet vinden, maak dan eventueel een backup met Hi-Suite (huawei pc programma) en doe een fabrieksherstel

2 maanden and 4 weken geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Zie antw 1 veelgestelde vragen

3 maanden geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Heb je verder nog voldoende ruimte op je telefoon zodat er genoeg plek is om je opname op te slaan? Voor het andere probleem kun je denk ik het beste een fabrieksherstel uitvoeren en kijken of het is hersteld.

3 maanden and 5 dagen geleden
Antwoord geplaatst door: mobiele-telefoons.nl

Wil je een antwoord plaatsen?

Bij instellingen - taal en invoer kijk je bij de instellingen van je huidige toetsenbord

5 maanden and 3 weken geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker
Is er ook een Nederlandse gebruiksaanwijzing te vinden
Voor de huawei ascend y530?

4 maanden and 1 dag geleden
Antwoord geplaatst door: bezoeker

Wil je een antwoord plaatsen?

Veelgestelde vragen

Je moet om dit te herstellen terug naar de fabrieksinstelling. Je raakt hierdoor waarschijnlijk wel je gedownloade apps en instellingen kwijt. Deze zijn gelukkig vaak snel weer opnieuw te installeren.
Kijk eerst of deze handeling in de handleiding staat! Maak eventueel een backup van je contacten.

Als nog in je toestel kan komen, ga dan naar instellingen - privacy/beveiliging - terug naar fabrieksherstelling. Als het daar niet staat bekijk even de andere menu optie in de instellingen. Namen kunnen verschillen.

Vaak kun je in de recovery mode komen door de één van deze combinaties te doen (tegelijk indrukken) bij het opstarten:
Heb je geen fysieke home knop
power+volume up
power+volume down
power+volume up en down
power en camera

Heb je wel een fysieke home knop
power+home+volume up
power+home+volume down
power+volume up en down
power en camera

Werken bovenstaande opties niet?
Bij sommige toestellen is er een resetknop die met een paperclip (oudere tablets/telefoons) kan worden gereset. Soms kun je alleen resetten met een reset programma (via de website van de fabrikant te verkrijgen)

Iedere fabrikant heeft weer een aparte instelling hiervoor, werkt het niet, probeer dan een andere variant of zoek via Google.
Dan kom je in een menu terecht. Kies recovery en druk dan op Wipe cache/factory reset om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Menu item kiezen doe je met de volume knoppen, met de power knop bevestig je dit.

Zorg dat je het landnummer voor het nummer plaatst. Voor Nederland is dit +31, voor Belgie +32.
Het nummer wordt dan +316 1231231 of +326 1231231 ipv 06 1231231. Dan zouden de contacten weer te zien moeten zijn op de telefoon bij inkomende gesprekken.

Probeer deze apk te installeren https://www.dropbox.com/s/aqsc14m3uvjla25/Ziggo%20TV.apk

Als de link niet meer werkt is deze wellicht bijgewerkt. Het originele bericht (engels) staat op deze pagina van xda-developers

Werkt deze oplossing niet? Dan zul je helaas nog moeten wachten tot Ziggo de app update en aanpast voor jouw toestel.

Werkt deze oplossing voor je? Like ons dan op facebook!

We hebben deze geheime optie niet op ieder Android toestel kunnen testen, werkt het niet? Dan hebben we momenteel nog geen oplossing voor je.
Handleiding
Download Quickshortcut uit de android market en zoek na installatie op "roam" in het eerste scherm en kies "roamingbescherming".
Bedenk een naam voor je snelkoppeling (bijvoorbeeld "roaming instellingen")
Druk op "OK"
Dan wordt een snelkoppeling van deze optie gemaakt in je beginscherm
Na het klikken op de snelkoppeling kom je in het geheime roaming menu, daar kun je roaming bescherming uit zetten voor binnenlandse gesprekken (bovenste opties).

We hebben hard gezocht naar deze oplossing, werkt deze oplossing voor je? Like ons dan op facebook!

Deze vraag komt vaak langs. Omdat elke uitvoering van elke fabrikant van Android heel anders kan zijn, kunnen we hier alleen algemeen advies geven.

Het is heel goed mogelijk dat deze optie NIET is aangezet door Huawei op dit toestel. Er zijn maar een aantal merken en modellen waar dit wel standaard mee mogelijk is. Je kunt de optie vinden onder instellingen - applicaties/applicatiebeheer - gedownloade apps en druk op een van je gedownloade apps. Als de optie [verpl. naar SD kaart] of [verpl. naar apparaatopslag] er niet bij staat of grijs is, is het niet mogelijk. Dit kan ook nog eens per app verschillen!

Is deze optie voor alle apps uitgeschakeld of grijs en wil je dit toch voor elkaar krijgen dan kun je AppMgr III(voorheen App2Sd) proberen uit de play store. Het kan zijn dat als de app niet werkt, deze niet geschikt is voor jouw toestel als deze niet is geroot. Om root toegang tot het apparaat te krijgen kun dit zelf opzoeken via http;//forum.xda-developers.com of Google. We beantwoorden op deze site geen vragen hierover en een root kan risicovol zijn voor het toestel/garantie.

Iedere mailbox gegevens zijn weer anders, vraag deze op via de website van je mailprovider

Je moet hiervoor alle gegevens van het emailadres verzamelen.

Deze gegevens heb je nodig:
inkomende mailbox:
-waarschijnlijk pop.provider.nl, mail.provider.nl, pop3.provider.nl of provider.nl
uitgaande mailbox:
-waarschijnlijk mailhost.provider.nl, mail.provider.nl of provider.nl
login naam:
-waarschijnlijk uw gebruikersnaam + @provider.nl of alleen uw gebruikersnaam
Je eigen wachtwoord

Voor het ophalen van email anders dan je vaste (thuis) aansluiting is aanmelden wellicht verplicht. Hetzelfde geldt voor verzenden. speel een beetje met de optie aanmelden verplicht.

Verder kan het zijn dat de provider beveiligde email heeft of voor de veiligheid een andere poort in dat geval is het poortnummer anders dan standaard. Dit moet wel expliciet in de gegevens/(online) handleiding staan van de provider.


Stopt de applicatie na het invoeren?

Gebruik dan een andere mail applicatie. Er zit waarschijnlijk een foutje in de standaard mail applicatie. Download my secure mail en stel je email account in met deze app.


Wil de mail app plotseling niet opstarten

Ga naar het telefoon menu - instellingen - applicaties - alles - zoek je mail app en druk erop. Druk daarna op cache verwijderen/wissen en probeer je mail app opnieuw.


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!

1) Kijk of er een maximum berichten is ingesteld. Zo ja, haal deze instelling weg. (of verwijder een aantal SMSen)
2) Druk op de menu knop bij de BERICHTEN App en dan instellingen en kijk of je sms centrale ingevuld is (je kunt hier vaak ook komen door *#*#4636#*#* in te voeren). Heb je deze optie niet, dan SIM kaart eruit halen en weer terug erin. En dan opstarten.
Mocht het nog niet werken dan is het nummer van de sms centrale waarschijnlijk niet juist of niet ingegeven.
Hieronder een overzicht van de SMS centrale nummers van de Nederlandse en Belgische providers:

Mobiele aanbieder: SMSC-nummer (NL)
Ben +31624000000
KPN en Hi Mobile +31653131313
KPN en Hi prepaid +31653131314
Kruidvat prepaid +31658807588
Lebara +31626000230
Lycamobile +31684000111
Simyo +31653131313
Telfort +31626000230
T-Mobile +31624000000
Tele2 Mobiel +31640191919
Vodafone +316540881000
Mobiele aanbieder: SMSC-nummer (BE)
Mobistar +32495002530
Proximus +32475161616
Orange +32486000005

Als dit goed staat, neem dan contact op met je provider. Het kan zijn dat er een lokale storing is of dat er werkzaamheden zijn.


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!
Dit verschilt per toestel. De opties kunnen een andere naam hebben, maar de strekking is gelijk

Ga naar instellingen -> spraakoproep (kan ook bellen heten) -> aanvullende instellingen -> id verbergen
OF
Ga naar instellingen -> Oproepen -> extra instellingen -> Beller-id -> Nummer verbergen
Heb je deze optie niet in je instellingen. Ga dan naar het bel scherm en druk op menu. Daar moet ook een optie zijn voor de instellingen.

Haal je router even van de stroom, controleer het punt waarmee je verbinding wil maken, of het de juiste is, en controleer bij invoer van het wachtwoord op hoofd en kleine letters. Verificatiefouten komen het meest voor bij slechte verbinding, onjuist ip-adres, verkeerd toegangspunt of verkeerd wachtwoord.

Als dit nog niet lukt, wordt het wat technischer. Download WiFi Analyser uit de play store en controleer of het signaal goed is en of het niet te druk is op het kanaal (ivm signalen van de buren).
Ga verder na of je een protocol op de router gebruikt die compatibel is met je toestel, bijvoorbeeld WPA2. Sommige toestellen kunnen niet omgaan met de allernieuwste protocollen.

Controleer of er een update is van je router, het kan zijn dat deze een nieuwe versie nodig heeft om connectie te maken met nieuwe apparaten.
Het kan zijn dat je router snel een verbinding wil verversen, loot de TTL instellingen na. Ook kun je kijken of een vast ip adres in te stellen is voor jouw telefoon, zodat andere apparaten niet de verbinding over willen nemen en je telefoon in de war raakt.
Deze app kan je helpen met vast ip adressen.

PS: We hebben ook wel eens te maken gehad met iemand die een UPC horizon box had die niet goed was ingesteld (oude inruil box van andere klant). Deze box kon geen WiFi aanleggen en moest vervangen worden.

Ga naar instellingen - draadloos en netwerken - mobiel netwerk en zet pakketgegevens uit.

In principe kun je er weinig aan doen. Dit hangt af van de batterij zelf en je gebruik

Hieronder staan drie manieren om je batterij statistieken te resetten. Dit zal verder niet helpen om je batterij langer mee te laten gaan. Als iemand anders dit tegenspreekt of tegen je heeft gezegd hebben ze het bij het verkeerde eind. In principe is de eerste methode de enige juiste methode om je batterij statistieken te resetten.

Er zijn 3 manieren

1) Laad de batterij op tot deze bijna vol is. (Dit reset de batterij gegevens). Blijft de telefoon steeds op een lager percentage hangen bij vol opladen, doe dan een fabrieksherstel.

2 ) Heb je een gerootte telefoon dan kun je Battery calibration apps gebruiken uit de play store of door deze los te installeren.

3) Handmatig /data/system/batterystats.bin verwijderen (hier heb je ook root toegang voor nodig)

Handige tips

Accu's mogen niet 100% ontladen worden omdat dan ze dan onherstelbaar defect kunnen raken. Bij gebruik in elektronische apparatuur is dat niet snel het geval omdat het product uitschakelt zodra het energieniveau te laag is. Dit zal niet vaak voorkomen omdat het toestel vaak automatisch uitschakeld bij een laag niveau.

Gebruik altijd de originele lader. Iedere accu is uniek en heeft een eigen voltage en vermogen. Heb je toch een vervangende lader? Bij opladen met een lader die niet precies dezelfde eigenschappen heeft als je originele lader kan het zijn dat dit effect heeft op de levensduur van je batterij.

Accu's voor mobiele telefoons en tablets slijten. Ook al gebruik je deze niet. Bij normale omstandigheden verliezen ze ongeveer 20% van de capaciteit. Wordt je telefoon of omgeving vaak erg warm, dan kan het zijn dat deze nog sneller slijten. De levensduur komt daardoor uit op gemiddeld drie tot vijf jaar.

Gebruik de app Wifi statIc om je te helpen bij het opzetten van een statisch IP adres voor je toestel


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!

Download Hi-Suite van de website van Huawei Hi Suite Hiermee kun je een backup maken van je gegevens of je telefoon met de pc koppelen


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!

Rooten is toegang krijgen tot alle opties die beveiligd zijn. Om Root toegang te verkrijgen zijn vaak bepaalde procedures nodig. Omdat deze per mobiele telefoon verschillen kun je het beste kijken of het forum van XDA-developers. Dit is een forum speciaal voor ontwikkelaars die root toegan en extra software maken. Ga naar XDA-Developers en zoek op je toestel. Staat je mobiele telefoon er tussen? Dan is het goed mogelijk dat je extra dingen kunt installeren. Dit is voor eigen risico. Staat je toestel er niet tussen, dan is rooten waarschijnlijk niet mogelijk. Probeer nooit een firmware of root mogelijkheid van een ander type toestel. Dit resulteert vaak in een niet werkende mobiele telefoon.

Om je eigen ringtones, alarmen en meldingen te krijgen kun je op de SD kaart een mapje media aanmaken. Zet daarin 3 mapjes. ringtones, notifications en alarms. Zet in het mapje van je keuze je mp3 of ander geluidsbestand en deze moet in de lijst van ringtones, meldingen of alarmen terug komen. Lukt het niet, kopieer dan de 3 mapjes naar de hoofdmap van de sd kaart.

Waarschijnlijk wordt de Huawei Ascend Y530 wel ondersteund.

Klik hier om meer informatie te krijgen over de compatibiliteit met uw toestel!

Heb je problemen met Whatsapp? Kijk dan op Whatsapp.com er staat een hele lijst met veelgestelde vragen over deze app.


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!

Skype is beschikbaar voor diverse platformen waaronder Android, iOS, Windows Phone en Blackberry. Bekijk de link of je skype kunt draaien op jouw toestel. Skype for mobile

Gelukkig hebben wij een handleiding (voor dit type of soortgelijke types) online staan: Bekijken
Gelukkig hebben wij een handleiding voor je gevonden van een soortgelijk toestel: Bekijken
Ga naar menu - instellingen - apps - alle apps (alles) - druk op google play store - dan cache/buffer verwijderen en gegevens wissen - reboot de telefoon en het zou weer moeten werken.
Werkt het niet verwijder dan ook de cache bij Google Service Framework in dezelfe app lijst
Net gekocht?

Bij het kopen van een losse Ascend Y530 in België kun je binnen een aantal dagen aanspraak maken op de wet kopen op afstand.

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Wel gekocht in een winkel? Ga dan langs bij de winkel of bel de verkoper op.
Meer informatie over kopen op afstand

Ascend Y530 hardware of software defect binnen een jaar

Wettelijke garantie heb je altijd gedurende de eerste 6 maanden. Extra garantie kan een winkelier of fabrikant vrijwillig aanbieden.
Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Binnen een jaar heb je vaak winkelgarantie (hangt af van de winkel). Je kunt dan je product terug brengen naar winkel, want met deze partij heb je een verkoopovereenkomst gesloten. Heb je dit product online gekocht, dan moet je contact opnemen met de online winkel. Lees goed de garantie voorwaarden! Als het defect namelijk niet binnen je garantie valt kost het je onderzoeks en reparatie kosten.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet.

Ascend Y530 hardware defect binnen twee jaar

Als de hardware defect is na een jaar en binnen twee jaar kun je vaak alsnog aanspraak maken op de garantie. Je kunt niet meer in de winkel terecht, maar moet contact opnemen met de fabrikant. Lees goed de garantievoorwaarden, want dit wordt na een jaar gebruik niet zomaar toegekend. Je moet goed kunnen aantonen wat het defect is en waardoor dit is ontstaan, dit kan ook onbekend zijn natuurlijk.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet, ze mag een geen geval aangepast zijn (custom roms etc).

* 6 maanden op batterijen, opladers en headsets

Meer lezen over garantie

Tips over val-, stoot-, druk- of waterschade

Niet liegen over het defect! Als je toestel in het water is gevallen, kan het zijn dat er binnen in het toestel een aantal indicatoren zitten die verkleurd zijn. De fabrikant of reparateur kan dit zien. Het is daarnaast moeilijk tot niet aan te tonen dat je beeldscherm uit zichzelf is gebroken. De fabrikant of reparateur zal dit nooit onder garanie repareren.

Tips over software

Heb je een zogenaamde custom rom geinstalleerd of andere aanpassingen gemaakt die niet vallen onder normaal gebruik, dan heb je geen recht op garantie als je toestel daarna niet meer werkt.

Tips over eventuele simlocks

Haal je de simlock eraf zonder tussenkomst van de provider vervalt vaak je garantie omdat de software wordt aangepast om de simlock te omzeilen. Het erafhalen van een simlock is verder niet verboden.

Wil je meer informatie over je garantie of er aanspraak op maken

Zorg dat je je aankoop-bon of betaalbewijs bij de hand hebt en neem contact op met de verkopende parij of fabrikant. Lees op de website van de verkoper of fabrikant wat je moet doen en lees goed de garantievoorwaarden voor je contact opneemt.

Is je Ascend Y530 kapot, probeer dan eerst contact op te nemen met de verkoper, alles wat onder de garantie valt zou je daar kunnen melden, tenzij anders afgesproken.
Is je garantie al verlopen, dan kan het voor sommige merken lastig zijn om een reparateur te vinden.
Je zou kunnen kijken of je terecht kan bij Smartphonerepair. Smartphonerepair heeft veel originele onderdelen om jouw Ascend Y530 wellicht te kunnen repareren.
  • Je wordt bij elke stap van het reparatieproces geïnformeerd over je Smartphone/Tablet
  • Werken alleen met 100% originele onderdelen
  • Alle monteurs zijn volledig getraind en worden voortdurend bijgeschoold
  • Snelle en zorgvuldige reparaties
  • No cure, no pay;
  • Gratis onderzoek (geldt niet voor waterschade)
  • Veilig betalen via iDeal, PayPal, creditcard of bankoverschrijving
  • Drie maanden garantie op elke reparatie.
Reparatie aanmelden

Applicaties -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Gegevensverbinding aanvinken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (optioneel en met uitzondering van MMS)
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

Veld *Invoer
NaamProximus Internet
APNinternet.proximus.be
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Mobiele landcode MCC206
Mobiele netwerkcode MNC01
VerificatietypePAP
Type toegangspuntdefault
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies Proximus Internet en vink deze aan.
* Dit zijn de standaard velden, ze kunnen anders heten of andere opties bevatten

Lukt dit niet kijk dan eens bij de klantenservice pagina

Applicaties -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Gegevensverbinding aanvinken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (optioneel en met uitzondering van MMS)
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

Veld *Invoer
NaamTelenet Internet
APNtelenetwap.be
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Mobiele landcode MCC206
Mobiele netwerkcode MNC05
VerificatietypePAP
Type toegangspuntdefault
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies Telenet Internet en vink deze aan.
* Dit zijn de standaard velden, ze kunnen anders heten of andere opties bevatten

Lukt dit niet neem contact op met de klantenservice van Telenet

Applicaties -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Gegevensverbinding aanvinken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (optioneel en met uitzondering van MMS)
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

Veld *Invoer
NaamMobistar Internet
APNmworld.be
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Mobiele landcode MCC206
Mobiele netwerkcode MNC10
VerificatietypePAP
Type toegangspuntdefault
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies Mobistar Internet en vink deze aan.
* Dit zijn de standaard velden, ze kunnen anders heten of andere opties bevatten

Lukt dit niet kijk dan eens bij de klantenservice pagina

Applicaties -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Gegevensverbinding aanvinken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (optioneel en met uitzondering van MMS)
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

Veld *Invoer
NaamBASE Internet
APNgprs.base.be
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Mobiele landcode MCC206
Mobiele netwerkcode MNC20
VerificatietypePAP
Type toegangspuntdefault
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies BASE Internet en vink deze aan.
* Dit zijn de standaard velden, ze kunnen anders heten of andere opties bevatten

Lukt dit niet kijk dan eens bij de klantenservice pagina

Applicaties -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Gegevensverbinding aanvinken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (optioneel en met uitzondering van MMS)
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

Veld *Invoer
NaamMobiel Internet
APNweb.be
Proxy
Poort
Gebruikersnaamweb
Wachtwoordweb
Mobiele landcode MCC206
Mobiele netwerkcode MNC20
VerificatietypePAP
Type toegangspuntdefault
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
* Dit zijn de standaard velden, ze kunnen anders heten of andere opties bevatten

Lukt dit niet kijk dan eens bij de klantenservice pagina

Scarlet moet de dienst te activeren. U kunt een verzoek doen via onze klantenservice: 0900-235 1650 op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.
Stuur een SMS met de tekst internet vanaf uw eigen toestel naar nummer 1300
U ontvangt een SMS en selecteert "installeren". Alsdit niet werkt zijn hier de handmatige instellingen.

Applicaties -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Gegevensverbinding aanvinken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (optioneel en met uitzondering van MMS)
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

Let op! We zijn er niet zeker van dat deze gegevens compleet zijn, maar zo staan ze op de website van scarlet + aanvullingen van andere sites

Veld *Invoer
NaamScarlet
APNinternet.bmbpartner.be
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Mobiele landcode MCC206
Mobiele netwerkcode MNC01
VerificatietypePAP
Type toegangspuntdefault
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies Scarlet en vink deze aan.
* Dit zijn de standaard velden, ze kunnen anders heten of andere opties bevatten

Lukt dit niet kijk dan eens bij de klantenservice pagina

Applicaties -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Gegevensverbinding aanvinken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande APN's (optioneel en met uitzondering van MMS)
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

Let op! We zijn er niet zeker van dat deze gegevens compleet zijn, maar zo staan ze op de website van scarlet + aanvullingen van andere sites

Veld *Invoer
NaamCarrefour
APNcarrefourdata.be
Proxy
Poort
Gebruikersnaamcarrefour
Wachtwoordcarrefour
Mobiele landcode MCC206
Mobiele netwerkcode MNC20
Verificatietypeniet instellen
Type toegangspuntleeg laten
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies Carrefour en vink deze aan.
* Dit zijn de standaard velden, ze kunnen anders heten of andere opties bevatten

Lukt dit niet kijk dan eens bij de klantenservice pagina

Gebruik de app tweakker om je te helpen bij het opzetten van een mobiel netwerk of MMS.
Je kunt ook op de website an de provider kijken of er een toestelhulp is voor een soortgelijk toestel


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!

Op zoek naar geheime codes voor de Huawei Ascend Y530. We hebben ze hier!
Zorg er wel voor dat je zorgvuldig omspringt met deze gegevens. Foute instellingen kunnen leiden tot een verkeerde werking. Het kan zijn dat sommige codes op jouw toestel niet werken. We proberen deze wel om de paar maanden bij te werken.

Alleen voor Huawei
##745698Versienummer
##497613Telefoon test
##258741Fabrieksherstel (let op alle persoonlijke gegevens zijn weg)
Algemene codes (werken niet op alle toestellen)
*#06#Toon de IMEI code
*#*#4636#*#*Extra informatie over telefoon, gebruik, WiFi en batterij:
*#*#8255#*#*De GTalk service monitor
*#*#225#*#*Het aantal festiviteiten en evenementen in uw agenda
*#*#36245#*#*Email debug informatie
*#*#426#*#*Google Play debug informatie
*#*#759#*#Google Partner Setup zien
*#*#3264#*#*RAM Memory gegevens
*#*#232331#*#*Bluetooth test
#*#232337#*#Bluetooth adres
*#*#1472365#*#*Geheime GPs test
*#*#1575#*#*GPS test
*#*#0842#*#*Tril en verlichting test
*#*#0588#*#*Nabijheid sensor test
*#*#2663#*#*Touchscreen test
*#*#0289#*#* of *#*#0673#*#*Audio test
*#*#197328640#*#*Service Modus
*#0*#Service Modus (nieuwere toestellen)
*2767*3855#Formatteren van het toestel (let op, dit wist gegevens!)
*#*#7780#*#*Fabrieksherstel (let op alle persoonlijke gegevens zijn weg)
*#*#273282*255*663282*#*#*Multimedia backup
*#*#4636#*#*Telefooninformatie
*#*#34971539#*#*Gedetailleerde camera informatie
*#301279#HSDPA/HSUPA control menu
*#*#8255#*#*GTalk Monitoring
*#*#0283#*#*Packet Loopback test
*#*#0*#*#*LCD Display test
*#9090#Diagnostische configuratie
*#872564#USB Logging Control
*#9900#Systeem Dump
*#*#8351#*#*Voice Dialing Logging Modus aanzetten
*#*#8350#*#*Voice Dialing Logging Modus uitzetten
*#*#7594#*#*Power knop gedrag bewerken

Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!
Huawei Ascend Y530 vragen en antwoorden. We doen ons best je te kunnen helpen