Asus ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL

ASUS ZenPad 3S 10 LTE Z500KL-1A009A 32GB slate grey Nb
Deze tablet is niet op voorraad
ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL: Android 6.0, 466 gram, 8 megapixel camera, MT8176, HSDPA/4G, 32 GB interne opslag, 4GB RAM, WiFi, 9.7 inch, XHD scherm

Lees een uitgebreide beschrijving van de Asus ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL

Stel een fouten en reparaties vraag over de ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL


Hier is het mogelijk om uw fouten en reparaties vraag te plaatsen over de ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL.

  • Dubbele vragen worden verwijderd.
  • Specifieke vragen over apps als whatsapp en skype e.d. kun je stellen aan de makers van de apps of op het forum van de desbetreffende app.
  • De vraag moet gerelateerd zijn aan het toestel
  • Wees netjes en geduldig, anders wordt je vraag verwijderd. We kunnen er niets aan doen als een app of telefoon niet goed werkt.

In het geval van foutmeldingen, zorg dat je deze erbij plaatst en dat je deze zo volledig mogelijk omschrijft. Er is geen garantie dat een antwoord wordt geplaatst of dat het antwoord gelijk een oplossing biedt.

Kijk bij het tabblad dat met je probleem te maken heeft en lees de veelgestelde vragen. 9 van de 10 vragen kunnen hiermee opgelost worden.

Veelgestelde vragen

Je moet om dit te herstellen terug naar de fabrieksinstelling. Je raakt hierdoor waarschijnlijk wel je gedownloade apps en instellingen kwijt. Deze zijn gelukkig vaak snel weer opnieuw te installeren.
Kijk eerst of deze handeling in de handleiding staat! Maak eventueel een backup van je contacten.
Probeer als het mogelijk is een backup te maken. Een aantal fabrikanten zoals Huwei(Hi Suite), Samsung (Samsung Kies), Alcatel (Alcatel suite) en Sony (PC Companion) hebben hier programma's voor.

Als nog in je toestel kan komen, ga dan naar instellingen - privacy/beveiliging - terug naar fabrieksherstelling. Als het daar niet staat bekijk even de andere menu optie in de instellingen. Namen kunnen verschillen.

Vaak kun je in de recovery mode komen door de één van deze combinaties te doen (tegelijk indrukken) bij het opstarten:
Heb je geen fysieke home knop
power+volume up
power+volume down
power+volume up en down
power en camera

Heb je wel een fysieke home knop
power+home+volume up
power+home+volume down
power+volume up en down
power en camera

Werken bovenstaande opties niet?
Bij sommige toestellen is er een resetknop die met een paperclip (oudere tablets/tablets) kan worden gereset. Soms kun je alleen resetten met een reset programma (via de website van de fabrikant te verkrijgen)

Iedere fabrikant heeft weer een aparte instelling hiervoor, werkt het niet, probeer dan een andere variant of zoek via Google.
Dan kom je in een menu terecht. Kies recovery en druk dan op Wipe cache/factory reset om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Menu item kiezen doe je met de volume knoppen, met de power knop bevestig je dit.

Voor deze handelingen moet ADB geinstalleerd zijn. Je hebt hiervoor een Linux omgeving nodig bijvoorbeeld Cygwin (voor Windows). Hoe dit verder werkt kun je zelf opzoeken, we geven verder geen uitleg over dit programma.
Heb je deze al draaien dan kun je in de terminal dit typen om ADB op te halen:

sudo apt-get install android-tools-adb

Verder moet USB-debugging al aan staan. Als je alleen je WiFi aan wil zetten voor het opvragen van je wachtwoord via Google dan kun je deze lijn invoeren

adb shell svc wifi enable

Voor sommige methoden heb je root nodig, voor sommige niet. Werkt het niet, probeer een andere methode

Methode 1 (Oplossing zonder recovery - ADB)

Sluit je tablet aan op de computer via USB
Open de terminal en type:

adb devices
adb shell
cd data/system
su
rm *.key

Start daarna opnieuw op

Methode 2 (Oplossing via ADB - SQL - patroon verwijderen)

Sluit je tablet aan op de computer via USB
Open de terminal en type:

adb shell
cd /data/data/com.android.providers.settings/databases
sqlite3 settings.db
update system set value=0 where name='lock_pattern_autolock';
update system set value=0 where name='lockscreen.lockedoutpermanently';
.quit

Start daarna opnieuw op

Methode 3 (Oplossing via ADB - patroon verwijderen)

adb shell rm /data/system/gesture.key

Start daarna opnieuw op

Methode 4 (Oplossing via SD kaart - Recovery vereist)

1. Download deze zip Pattern Password Disable op de SD kaart (via de PC, want je kan je tablet niet benaderen)
2. Doe de simkaart in de tablet
3. Reboot naar recovery
4. Installeer het ZIP bestand vanaf de sd kaart
5. Opnieuw opstarten


Bron: XDA-developers

Ga eerst naar instellingen - applicatie(beheer)/apps (lijst met apps) - zoek de camera

Druk erop en dan op cache/buffer wissen

Probeer de camera opnieuw

Werkt het niet?

Neem dan contact op met de verkopende partij om dit te herstellen

Ga naar de instellingen van de tablet en druk op applicatiebeheer/applicaties/toepassingen
1) Zoek de galerij en druk er op. Druk vervolgens op cache/buffer wissen.
2) Doe hetzelfde voor de camera
Als het goed is moeten je camera en galerij weer werken. Zo niet, kijk dan bij antwoord 1 voor een fabrieksherstel.

De Safe mode wordt vaak veroorzaakt door een foute app of een app die in de weg zit voor het besturingssysteem

Hoe kom je in de safe-mode?

Zet je tablet uit
Druk op de power knop
Als de tablet aan gaat hou je de menu knop ingedrukt OF beide volume knoppen
Op het startscherm moet dan de tekst safe mode te vinden zijn
Nu dat je binnen safe mode zit kun je de de foute apps verwijderen

Hoe kom je weer uit de safe-mode?

Als de foute app weg is, kun je een aantal dingen doen.
1) Start de tablet opnieuw op. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je tablet normaal opgestart zonder problemen.
2) Start de tablet opnieuw op met volume omhoog ingedrukt. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je tablet normaal opgestart zonder problemen.
3) Heb je een batterij die je eruit kunt halen. Trek deze er dan uit en wacht een minuut. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je tablet normaal opgestart zonder problemen.

Als het dan nog niet is opgelost, moet je wellicht nog een recent geinstalleerde app verwijderen en opnieuw het lijstje afgaan.
Nog geen resultaat? Dan moet je bij antwoord 1 veelgestelde vragen kijken voor een fabrieksherstel.

Dit hangt af van de launcher. De launcher regelt zowel het startscherm als de app drawer (de lijst met alle apps). Bij ieder toestel kan deze verschillen. Vaak kun je deze wel vervangen door een andere launcher via de play store. Druk op menu - instellingen - applicatie(beheer) en zoek de launcher (of naam van het proces dat vast loopt) en druk erop. Daarna druk je op cache/buffer wissen.
Deze is wat lastiger op te lossen. Volg de handleiding voor fabrieksherstel (met knoppen combinatie). Maar kies dan niet voor fabrieksherstel/factory rest, maar voor wipe cache. Start daarna opnieuw op.
Ga naar menu - instellingen - apps - alle apps (alles) - druk op google play store - dan cache/buffer verwijderen en gegevens wissen - reboot de tablet en het zou weer moeten werken.
Werkt het niet verwijder dan ook de cache bij Google Service Framework in dezelfe app lijst
Dit is een fout in de play store die te maken heeft met het google account.

Verwijder je Google account onder instellingen- Accounts- Google - Opties - Wis Account.

Wis de data van de apps.
Instellingen - Applicaties - Alles - Downloads - Wis Data en Leeg Buffer,.
Instellingen - Applicaties - Alles - Google Play Store - Wis Data, Verwijder Updates en Leeg Buffer.
Instellingen - Applicaties - Alles - Google Play Services - Wis Data en Leeg Buffer

Zet je tablet uit (UIT, niet op standby) en zet \'m vervolgens weer aan.

Voeg je account opnieuw toe onder Instellingen - Accounts - Opties - Nieuw
Net gekocht?

Bij het kopen van een losse ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL in Nederland kun je binnen een aantal dagen aanspraak maken op de wet kopen op afstand.

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, tablet, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Wel gekocht in een winkel? Ga dan langs bij de winkel of bel de verkoper op.
Meer informatie over kopen op afstand

ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL hardware of software defect binnen een jaar

Wettelijke garantie heb je altijd gedurende de eerste 6 maanden. Extra garantie kan een winkelier of fabrikant vrijwillig aanbieden.
Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Binnen een jaar heb je vaak winkelgarantie (hangt af van de winkel). Je kunt dan je product terug brengen naar winkel, want met deze partij heb je een verkoopovereenkomst gesloten. Heb je dit product online gekocht, dan moet je contact opnemen met de online winkel. Lees goed de garantie voorwaarden! Als het defect namelijk niet binnen je garantie valt kost het je onderzoeks en reparatie kosten.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet.

ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL hardware defect binnen twee jaar

Als de hardware defect is na een jaar en binnen twee jaar kun je vaak alsnog aanspraak maken op de garantie. Je kunt niet meer in de winkel terecht, maar moet contact opnemen met de fabrikant. Lees goed de garantievoorwaarden, want dit wordt na een jaar gebruik niet zomaar toegekend. Je moet goed kunnen aantonen wat het defect is en waardoor dit is ontstaan, dit kan ook onbekend zijn natuurlijk.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet, ze mag een geen geval aangepast zijn (custom roms etc).

* 6 maanden op batterijen, opladers en headsets

Meer lezen over garantie

Tips over val-, stoot-, druk- of waterschade

Niet liegen over het defect! Als je toestel in het water is gevallen, kan het zijn dat er binnen in het toestel een aantal indicatoren zitten die verkleurd zijn. De fabrikant of reparateur kan dit zien. Het is daarnaast moeilijk tot niet aan te tonen dat je beeldscherm uit zichzelf is gebroken. De fabrikant of reparateur zal dit nooit onder garanie repareren.

Tips over software

Heb je een zogenaamde custom rom geinstalleerd of andere aanpassingen gemaakt die niet vallen onder normaal gebruik, dan heb je geen recht op garantie als je toestel daarna niet meer werkt.

Tips over eventuele simlocks

Haal je de simlock eraf zonder tussenkomst van de provider vervalt vaak je garantie omdat de software wordt aangepast om de simlock te omzeilen. Het erafhalen van een simlock is verder niet verboden.

Wil je meer informatie over je garantie of er aanspraak op maken

Zorg dat je je aankoop-bon of betaalbewijs bij de hand hebt en neem contact op met de verkopende parij of fabrikant. Lees op de website van de verkoper of fabrikant wat je moet doen en lees goed de garantievoorwaarden voor je contact opneemt.

Is je ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL kapot, probeer dan eerst contact op te nemen met de verkoper, alles wat onder de garantie valt zou je daar kunnen melden, tenzij anders afgesproken.
Is je garantie al verlopen, dan kan het voor sommige merken lastig zijn om een reparateur te vinden.
Je zou kunnen kijken of je terecht kan bij Smartphonerepair, myrepair.nl, replacedirect.nl

Vragen van bezoekers

Heb je een vraag

Heb dan je geen antwoord gevonden of heb je een andere vraag over de ZenPad 3S 32GB 9.7 LTE Z500KL? Stel hem dan hier. Als je ons support op facebook kun je binnen 24 uur een antwoord krijgen

Let op, het kan tot 2 minuten duren voor uw vraag wordt getoond