Hier is het mogelijk om uw fouten en reparaties vraag te plaatsen over de Lumia 950 Dual-SIM.
In het geval van foutmeldingen, zorg dat je deze erbij plaatst en dat je deze zo volledig mogelijk omschrijft. Er is geen garantie dat een antwoord wordt geplaatst of dat het antwoord gelijk een oplossing biedt.
Bij het kopen van een losse Lumia 950 Dual-SIM in Nederland kun je binnen een aantal dagen aanspraak maken op de wet kopen op afstand.
Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.
Wel gekocht in een winkel? Ga dan langs bij de winkel of bel de verkoper op.
Meer informatie over kopen op afstand
Wettelijke garantie heb je altijd gedurende de eerste 6 maanden. Extra garantie kan een winkelier of fabrikant vrijwillig aanbieden.
Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Binnen een jaar heb je vaak winkelgarantie (hangt af van de winkel). Je kunt dan je product terug brengen naar winkel, want met deze partij heb je een verkoopovereenkomst gesloten. Heb je dit product online gekocht, dan moet je contact opnemen met de online winkel. Lees goed de garantie voorwaarden! Als het defect namelijk niet binnen je garantie valt kost het je onderzoeks en reparatie kosten.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet.
Als de hardware defect is na een jaar en binnen twee jaar kun je vaak alsnog aanspraak maken op de garantie. Je kunt niet meer in de winkel terecht, maar moet contact opnemen met de fabrikant. Lees goed de garantievoorwaarden, want dit wordt na een jaar gebruik niet zomaar toegekend. Je moet goed kunnen aantonen wat het defect is en waardoor dit is ontstaan, dit kan ook onbekend zijn natuurlijk.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet, ze mag een geen geval aangepast zijn (custom roms etc).
* 6 maanden op batterijen, opladers en headsets
Tips over val-, stoot-, druk- of waterschadeNiet liegen over het defect! Als je toestel in het water is gevallen, kan het zijn dat er binnen in het toestel een aantal indicatoren zitten die verkleurd zijn. De fabrikant of reparateur kan dit zien. Het is daarnaast moeilijk tot niet aan te tonen dat je beeldscherm uit zichzelf is gebroken. De fabrikant of reparateur zal dit nooit onder garanie repareren.
Tips over softwareHeb je een zogenaamde custom rom geinstalleerd of andere aanpassingen gemaakt die niet vallen onder normaal gebruik, dan heb je geen recht op garantie als je toestel daarna niet meer werkt.
Tips over eventuele simlocksHaal je de simlock eraf zonder tussenkomst van de provider vervalt vaak je garantie omdat de software wordt aangepast om de simlock te omzeilen. Het erafhalen van een simlock is verder niet verboden.
Wil je meer informatie over je garantie of er aanspraak op makenZorg dat je je aankoop-bon of betaalbewijs bij de hand hebt en neem contact op met de verkopende parij of fabrikant. Lees op de website van de verkoper of fabrikant wat je moet doen en lees goed de garantievoorwaarden voor je contact opneemt.
Vaak kun je dit oplossen door te kijken of je account/mail nog goed werkt:
- Start je telefoon opnieuw op en probeer de app te downloaden. Als dat niet werkt:
- Log in op je Windows Live / Microsoft account en kijk of deze goed werkt
- Ga naar instellingen - email en accounts - voeg een account toe - voeg je eigen gegevens toe en kijk of je email wordt opgehaald/werkt
- Bekijk verder of de datum en tijd van de telefoon goed staat.
Er is altijd nog een alternatief, dat is een backup maken van je belangrijke gegevens en een fabrikesherstel uit te voeren.
Dit is waarschijnlijk een verbindingsfout bij synchronisatie
Als u bent verbonden met het internet via een router, verwijder de verbinding, zet wifi uit en herstart de router. Maak daarna opnieuw verbinding aan met je eigen wifi punt.
-Controleer of je gewoon kunt internetten met bijvoorbeeld de browser (dus dat er wel een actieve verbinding is).
-Controleer of de datum en tijd goed staan op de telefoon
-Controleer bij de app die u wil gebruiken of alle instellingen goed staan. (Bij email ook of de login gegevens en poorten goed staan).
Nog steeds geen synchronisatie?
Ga naar de synchronisatie instellingen van de app die fouten geeft
Zet synchronisatie uit
Herstart de telefoon
Ga terug naar de synchronisatie instellingen en zet deze weer aan.
Nog steeds geen synchronisatie?
Verwijder dan de app en installeer deze opnieuw en controleer of er updates zijn voor je telefoon en apps.
Wellicht te weinig stroom gehad en is in een soort beschermings modus. Druk Power + Volume omlaag tot de telefoon trilt. Kijk of deze aan gaat, zo niet, wacht tot de telefoon leeg is en leg deze dan aan de oplader. Na een tijdje zou de telefoon opnieuw moeten opstarten
1) Kijk of de sms box niet enorm vol is. Zo ja, schoon deze op
2) Controleer het nummer van de sms centrale.
Startscherm -> Kies het berichten-symbool -> Kies het opties-symbool -> Kies instellingen -> Onder Nummer voor sms-centrum, kies het tekstveld
Hieronder een overzicht van de SMS centrale nummers van de Nederlandse en Belgische providers:
Mobiele aanbieder: | SMSC-nummer (NL) |
Ben | +31624000000 |
KPN en Hi Mobile | +31653131313 |
KPN en Hi prepaid | +31653131314 |
Kruidvat prepaid | +31658807588 |
Lebara | +31626000230 |
Lycamobile | +31684000111 |
Simyo | +31653131313 |
Telfort | +31626000230 |
T-Mobile | +31624000000 |
Tele2 Mobiel | +31640191919 |
Vodafone | +316540881000 |
Mobiele aanbieder: | SMSC-nummer (BE) |
Mobistar | +32495002530 |
Proximus | +32475161616 |
Orange | +32486000005 |
Als dit goed staat, neem dan contact op met je provider. Het kan zijn dat er een lokale storing is of dat er werkzaamheden zijn.